جستجو

شناخت کلی جرایم کمپیوتری و انترنتی (جرایم مدرن)

کتگوری: استادان

شناخت کلی جرایم کمپیوتری و انترنتی (جرایم مدرن)

محقق: امین الله وزیری

ژورنال: مجله علمی سلام

شماره: شماره 5 سال 1392

تاریخ: 10-08-2024

چکیده

تحقیق حاضر پیرامون جرایم کمپیوتری و انترنتی به رشته تحریر درآمده است. این تحقیق در صدد شناخت جرایم مدرنی است که به وسیله کمپیوتر و انترنت در اکثریت کشورهای جهان اتفاق افتاده و همه روزه در حال گسترش می باشد.

شیوه تحقیق در این مقاله، تحلیلی- توصیفی بوده و نتیجه این تحقیق آن است که کمپیوتر و انترنت از جمله وسایلی بوده که برای بشریت تمامی امکانات و اطلاع رسانی را در عرصه بین المللی به ارمغان آورده است؛ اما با توسعه و تحول آن، انقلاب بزرگی در ایجاد جرایم در سطح بین المللی بوجود آمده، تا آنجا که جرایم جدیدی تحت عنوان جرایم کمپیوتری و انترنتی ظهور کرده است. جرایم کمپیوتری عبارت است از هرگونه عمل خلاف قانون كه با سوء نيت، از طرف شخص يا اشخاص با بكارگيري از كمپيوتر صورت می پذيرد و جرایم انترنتی به جرایمی اطلاق شده که در فضای مجازی یا غیر ملموس (سایبری)رخ می دهد.

امروزه در بیشتر کشورهای جهان، این جرایم به عنوان یکی از مشکلات حاد و بسیار مهم تلقی گردیده و کشور ها در صدد آن اند تا قواعدی و مقرراتی را وضع نموده و راه حل های مختلفی را در جهت جلوگیری از وقوع آن دریابند، که متأسفانه تا هنوز در کشور عزیز ما افغانستان به این امر مهم و اساسی توجه مبذول نگردیده است.

مشاهده
    کلمات کلیدی:
  • جرایم کمپیوتری، انترنت، سرقت، کلاهبرداری، سایبر